Pytanie nr 1
Prosimy o wskazanie, w którym miejscu jest wymagany typ III rury dn 225?
Projekt nie zawiera profili, układany jest zgodnie ze schematem na PZT tj. przykrycie gazociągu min. 1,1m ze względu na tereny rolne i leśne. Kolizje Przejście w pasie drogi wojewódzkiej z4-z5 oraz z15-z17 – wynika to z uzgodnień i możliwości lokalizacji sieci przy wykonaniu przewiertów pomiędzy komorami. Należy zastosować rurę typu III z płaszczem PP o SDR 11.z przejściami pod drogami oznaczono w opisanych rurach ochronnych na PZT z podaniem ich długości i średnicy.
Pytanie nr 2
Prosimy o wyjaśnienie: z profili wynika, że do wykonania przewiertem dn 225 jest 618,5m gazociągu, natomiast w formularzu cenowym wpisano 117,0m
Odcinek od istniejącego gazociągu DN125 dz. nr 165/2 do punktu PW1 dz. nr 166 realizowany będzie osobnym pozwoleniem na budowę, w przesłanym już PZT, odcinek ten zaznaczony jest linią przerywaną o długości 17m – długość ta jest oczBrak profili na tego typu rozwiązania – profile są dla przekroczenia lnii PKP w m. Władysławowo i m. Chałupy w rurze osłonowej PE 400 oraz dla przejścia pod drogą wojewódzką 2x pomiędzy pkt. z3-z4 oraz od z17 L= 16,0mywiście ujęta w formularzu ofertowym – jednocześnie potwierdzam wykonanie włączenia w istniejący DN125 zgodnie z podanymi wytycznymi.
Pytanie nr 3
Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności w SDR rury (na profilach i w formularzu ofertowym wpisano SDR 11, a w zestawieniu materiałów wpisano SDR 17).
Uzgodnienia na podstawie wytycznych do projektowania sieci gazowych – przed wejściem w życie nowych wytycznych w 2023r stąd na rysunkach i załącznikach widnieje typ rury SDR 11 – a obecnie obowiązuje SDR17 typ.2, jedynie w miejscach przewiertów z wykorzystaniem rury typu III z płaszczem PP stosujemy SDR 11.
Pytanie nr 4
Prosimy o dołączenie do postępowania uzgodnień decyzji oraz porozumień zawartych pomiędzy Zamawiającym a gestorami sieci.
Umieszczono na stronie.
Pytanie nr 5
Czy posiadają Państwo uzgodnienie zawarte z Lasami Państwowymi oraz decyzje na wycinkę drzew? Jeżeli tak, prosimy o dołączenie.
Teren lasów należy do Urzędu Morskiego, wycinki drzew nie będzie, uzgodnienie na stronie.
Pytanie 6
Kto ponosi koszty związane z wypłatą odszkodowań za zajęcie terenu oraz szkodami powstałymi podczas prac budowlanych?
Koszty związane z wypłatą odszkodowań po stronie Inwestora.
Pytanie 7
Czy Inwestor jest w posiadaniu planu sytuacyjnego przebiegu całej trasy gazociągu?
Cała trasa została przedstawiona w projekcie wykonawczym na mapach w pdf.
Pytanie 8
Prosimy o udostępnienie profili na cały przebieg gazociągu.
Są tylko profile na przewierty (drogi i PKP).
Pytanie 9
Uprzejmie prosimy o wyjaśnienie rozbieżności związanych z ilością zasuw, a mianowicie: w opisie technicznym podano 4 zasuwy z końcówkami PE, tyle samo wynika z map, ale wg profilu jest 5-ta zasuwa w punkcie Z19.
Zasuw do zabudowania jest zgodnie ze Specyfikacją 4 szt.- odstąpiono od zabudowy dodatkowej zasuwy na granicy terenu kolejowego tj. w pkt. z19 poza zastosowanymi za i przed przejściem poprzecznym przez tory.
Pytanie 10
W opisie technicznym w punkcie dotyczącym przewiertów brak informacji o przewiertach wzdłuż torów tj. Z19 do Z31 tj. 453m, natomiast na profilu wyrysowane są komory przewiertowe.
Prosimy o wyjaśnienie powyższych rozbieżności.
Przewiert jedynie pod przejściem poprzecznym – wzdłuż linii kolejowej na odcinku z19-z31 w obszarze zamkniętym przez liczne uzbrojenie odstąpiono od przewiertu – w specyfikacji wykop otwarty.
Pytanie 11
Uprzejmie prosimy o dołączenie decyzji/uzgodnień z wykonawcą przecinki leśnej w celu uzyskania informacji dotyczących poniesienia kosztów za zajęcie terenu.
Brak wycinki.
Pytanie 12
Uprzejmie prosimy o udostępnienie decyzji zawartej z administratorem drogi wojewódzkiej, decyzji z PKP oraz Lasami Państwowymi w celu oszacowania opłat związanych z zajęciem terenu oraz spełnienia wszystkich warunków uwzględnionych w decyzjach przez Wykonawcę.
Decyzja ZDW przekazana – opłaty wg. UchwałyNr 209/ XVI/19 Sejmiku Województwa Pomorskiego z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg wojewódzkich województwa pomorskiego, których zarządcą jest Zarząd Województwa Pomorskiego.
W liniach kolejowych należy zapoznać się u każdego z gestorów – uzgodnienia zostały dołączone.
Pytanie 13
Uprzejmie prosimy o informację czy przedmiotowa inwestycja przebiega przez tereny Nadmorskiego Parku Krajobrazowego oraz Specjalnego Obszaru Ochrony Siedlisk Zatoki Puckiej i Półwyspu Helskiego, jeżeli tak prosimy o udostępnienie uzgodnień zawartych z w/w jednostkami w celu oszacowania kosztów związanych z warunkami prowadzenia prac na tych terenach.
Uzgodnienie zostało dołączone.
Pytanie 14
Prosimy o udostępnienie decyzji Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków oraz Urzędu Morskiego w celu oszacowania kosztów związanych z nadzorami oraz zajęciem terenu.
Decyzja została dołączona.
Pytanie 15
Uprzejmie prosimy o dołączenie do postępowania przetargowego profili przebiegu całej trasy projektowanego gazociągu, które są niezbędne do oszacowania głębokości wykopu, zapoznania się z warunkami gruntowymi oraz poziomem wody gruntowej. Informacje te są niezbędne w celu przewidzenia konieczności i rodzaju zabezpieczenia wykopów lub wykonania prac ziemnych, które są uzależnione od rodzaju gruntu – sposób przewidzenia wykopów wąskoprzestrzennych bądź szerokoprzestrzennych.
Nie załączono gdyż nie były wymagane na obszarach poza przejściami poprzecznymi i terenami kolejowymi. Profil pod linią kolejową w m. Władysławowo został wykonany na całej długości ze względu na konieczność załączenia go do opinii i uzgodnień w PKP PLK. Teren w którym prowadzone będą prace ziemne – NA CAŁEJ DŁUGOŚCI wymaga szczególnej uwagi ze względu na istniejące kolizje /nie zainwentaryzowane powykonawczo w zakresie ich posadowienia/ zarówno na skrzyżowaniach jak i na odcinkach prowadzonych równolegle.
Pytanie 16
Czy Zamawiający posiada uzgodnienie z właścicielem ścieżki rowerowej, na terenie której będą prowadzone prace oraz uzgodnienie z właścicielem parkingu na terenie którego będą prowadzone prace, jeżeli tak prosimy o udostępnienie.
Parking Miasto Władysławowo – nie jest drogą, zatem nie ma na ten odcinek decyzji. Lokalizacja urządzeń na podstawie umowy i protokołów zajęcia i odbioru terenu.
Pytanie 17
Czy Inwestor przewiduje przesunięcie terminu realizacji zadania w przypadku kiedy w okresie zimowym nie będzie można wykonywać prac z uwagi na brak możliwości zgrzewania rur w temperaturze ujemnej oraz w przypadku zakazu powyższych prac przez właścicieli terenu?
Inwestor nie wydłuży terminu wykonania. Należy zaplanować pracę w taki sposób, aby odbiór końcowy odbył się najpóźniej w dniu 31.03.2024r.
Pytanie 18
Uprzejmie prosimy o informację czy Zamawiający wymaga zapewnienia nadzoru saperskiego dla przedmiotowego zadania.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa na budowie Wykonawca decyduje o zapewnieniu nadzoru saperskiego na budowie.
Pytanie 19
W uzgodnieniu z PKP PLK widnieje zapis o wymogu opracowania tymczasowego regulaminu prowadzenia ruchu pociągów, wg którego Wykonawca ma złożyć wniosek na 120 dni (tj. 4 miesiące) przed rozpoczęciem prac. Po opracowaniu tymczasowego regulaminu PKP przekaże teren na co szacujemy czas kolejnych 2 tygodni. Wykonawcy pozostanie okres ok 1,5 miesiąca na wykonanie prac. Zgodnie z zapisami umowy Wykonawca ma 6 miesięcy na realizację zadania z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie oraz dokonanie odbioru końcowego. Wykonawca wskazuje, iż w ciągu 1,5 miesiąca nie jest w stanie wykonać prac na terenach PKP, dokonać inwentaryzacji, złożyć map do Ośrodka Geodezji i Kartografii, dokonać inspekcji przez Sanepid oraz Straż Pożarną i uzyskać pozwolenia na użytkowanie. Sam okres wymagany na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie kształtuje się na 2 do 2,5 miesiąca. W związku z powyższym termin odbioru końcowego tj. 31.03.2024r. jest terminem nierealnym do wykonania dlatego prosimy o wydłużenie terminu do 31.05.2024r. Potencjalny Wykonawca jest w stanie zakończyć prace fizyczne na budowie do 31.03.2024r., a pozostały czas umożliwi uzyskanie pozwolenia na użytkowanie oraz dokonanie odbioru końcowego.
Inwestor nie wydłuży terminu wykonania. Należy zaplanować pracę w taki sposób, aby odbiór końcowy odbył się najpóźniej w dniu 31.03.2024r.
Pytanie 20
W dołączonym do postępowania Zgłoszeniu o braku sprzeciwu brakuje działek ewidencyjnych nr 55, 5/12, 3/6, 3/3, prosimy o informację czy Inwestor posiada prawomocne Zgłoszenie o braku sprzeciwu robót dla tych działek?
Działki są ujęte w Zaświadczeniu o braku sprzeciwu Starosty Puckiego.